Product niet op voorraad campagne met Squeezely

De klant grijpt net mis. De juiste maat of de juiste kleur is niet op voorraad. Met de Product niet op voorraad campagne kan de klant instellen dat hij of zij een seintje krijgt wanneer het product weer op voorraad is. Een krachtige campagne om in te zetten voor conversie in jouw webshop.

Product niet op voorraad campagne in Squeezely

Wanneer je de voorraad van een product van de 0 afhaalt in je webshop, dan kan dit als trigger ingesteld worden voor een mail vanuit Spotler Mail+. Iedereen die heeft opgegeven een melding te willen ontvangen wanneer een product weer op voorraad is, ontvangt deze mail. In de mail toon je het product en een duidelijke calls-to-action met Bestel nu.

Zo ziet de flow eruit in Squeezely:

Product_niet_op_voorraad_campagne__8_.png

Zorg dat je voordat je de flow in elkaar klikt een event in Squeezely hebt aangemaakt wanneer iemand klikt op product wat niet op voorraad is. Deze klik triggert een personalisatie waarin een klant zich kan aanmelden voor een back in stock alert. In het event dat de personalisatie triggert wordt het product, de maat en de kleur opgenomen. Deze gegevens worden ook meegenomen wanneer het product wordt getoond in de mailing.

De flow bouw je als volgt in Squeezely:

  1. Ga naar Journeys
  2. Klik op + New journey

    2.png

  3. Geef een naam aan je journey. Stel vervolgens twee regels in. Bij Event stel je in: is one of PersonalizationClick en Personalization is one of niet op voorraad. Dit zijn de voorwaarden waar iemand aan moet voldoen om deze flow te doorlopen.

    Bij Entry behaviour stel je in wanneer een klant de flow mag doorlopen. In ons voorbeeld is dat wanneer klanten de journey hebben afgerond, dan mogen ze opnieuw getriggerd worden.
    Product_niet_op_voorraad_campagne.png
  4. Voeg toe aan de flow: Product Split. In de settings bepaal je om welk product het gaat. 
    Product_niet_op_voorraad_campagne__4_.png
  5. In ons voorbeeld kiezen we Product is one of. Zo weet Squeezely welk product hij naar Spotler moet sturen om in de mail te plaatsen. Bij Wait time, stellen we 365 dagen in, omdat deze campagne het gehele jaar door loopt.
    Product_niet_op_voorraad_campagne__3_.png
  6. Vervolgens voeg je een e-mail toe aan de flow. Dit element zorgt er voor dat de automation die je in Spotler Mail+ hebt gebouwd wordt getriggerd.
    Product_niet_op_voorraad_campagne__6_.png
  7. In de settings selecteer je de juiste automation trigger. Dit is de automation die je hebt klaarstaan in Spotler Mail+. De naamgeving van je automation in Spotler Mail+ is hetgeen wat je terug ziet in Squeezely. Zie je de automation niet terug in Squeezely? Dan heeft de automation waarschijnlijk niet de status definitief. Zet de status op Defnitief in Spotler Mail+ om hem te selecteren in Squeezely.

    Klik op Save.
    Product_niet_op_voorraad_campagne__5_.png
  8. Je voegt een Engagement split toe om te checken of naar aanleiding van de mail een aankoop is gedaan.
    Product_niet_op_voorraad_campagne__8_.png
  9. In de engagement split stel je in wat de engagement periode moet zijn. In ons voorbeeld gebruiken we 14 dagen. Je stelt in Event is one of Purchase en bij url contains source=Squeezely. Zodat je terug ziet in je analytics of er een aankoop heeft plaats gevonden naar aanleiding van je mail.
    Product_niet_op_voorraad_campagne__7_.png
  10. De flow is nu volledig. Klik op Save & Publish om de campagne te activeren in Squeezely.Product_niet_op_voorraad_campagne__8_.png

Let op dat je de automation in Spotler ook publiceert, zodat de campagne daadwerkelijk getriggerd wordt.